Iets om te lezen

Als je naast het luisteren naar muziek ook eens iets wilt lezen over muziek, heb ik de volgende tips voor je. Een van mijn favoriete boeken is nog steeds High Fidelity van Nick Hornby. Onlangs las ik het zeer vermakelijk Kill your Friends van John Niven, een inktwarte komedie over de muziekindustrie in Engeland eind jaren ’80 begin jaren ’90 en een paar weken gelden kocht ik het boek: Ik ben de drunmmer van de band okay van Toby Litt. In deze laaste moet ik nog beginnen overigens.

IMG_6028

Een boek dat vanaf morgen in de boekhandel ligt is: Denvis, een rockroman van Leon Verdonschot. De roman is geschreven op basis van het leven van Denvis. Omdat het een roman is, zijn overeenkomsten met de werkelijkheid toeval. Zelfs al zijn het er behoorlijk veel. Denvis bereikte een haast mythische status als zanger van garagerockband The Spades, die net weer een afscheidstournee afsloot. Tegenwoordig ontpopt de zanger zich als ingetogen singer/songwriter gedrenkt in Amerikaanse roots.

Geef een reactie

