Michael R.I.P.

MichaelJacksonMillen_sm

Ik hoorde net het trieste nieuws over het overlijden van Michael Jackson. Hij zou deze zomer zijn carrière afsluiten met een lange rij concerten in London. Het heeft niet zo mogen zijn. Ten tijde van “Bad” is de liefde voor Michael Jackson bij mij eigenlijk een beetje overgegaan, en de afgelopen 20 jaar ging het helaas vooral over zijn exentrieke, bizarre gedrag en niet om zijn muziek. Toch lukte het hem om zo nu en dan met een geniaal popliedje te komen (smooth criminal, the way you make me feel, Black or white). Ik koester zijn periode met The Jackson 5 (later The Jacksons) en de geniale producties met Quincy Jones, waarvan “off the wall” tot een van mijn favoriete platen allertijden behoort.

Luister hier naar de Michael Jackson Tribute mix die Hands Solo maakte.

1. Michael Jackson – Intro
2. Michael Jackson – Another Part Of Me Edit
3. Michael Jackson – Don’t Stop Til You Get Enough
4. Michael Jackson – Thriller 2007 Edit
5. The Villains – Thrilla
6. Michael Jackson – Wanna Be Startin’ Something
7. Michael Jackson – Billie Jean
8. Michael Jackson – Billie Jean 2007 (Kanye Mix)
9. Michael Jackson – Remember The Time
10. Michael & Janet Jackson – Scream
11. Michael Jackson – Dangerous
12. Michael Jackson – Rock With You
13. Rockwell feat. Michael Jackson – Somebody’s Watchin Me
14. Michael Jackson – P.Y.T.
15. Michael Jackson – Get On The Floor
16. Michael Jackson – Human Nature
17. Michael Jackson – Rock My World
18. Jackson 5 – Heartbreak Hotel

In 1982 gaf hij een legendarisch optreden op de “25th Motown anniversary”. Billie Jean was nog maar net uit en hier deed hij voor het eerst zijn befaamde moonwalk.

1 reactie

Geef een reactie

