Die Neu(st)e Deutsche Welle

Ik luister zelden naar radio 3FM maar afgelopen dinsdag zat ik in de auto en daar hoorde ik een nummer van ene Peter Fox waar ik helemaal blij van werd. Deze Berlijnse reggae/hiphop-zanger en één van de drie frontmannen van de band Seeed heeft nu met Haus am See een enorme hit. Het nummer is ook al in het Nederlands vertaald maar ik ben inmiddels erg verslaafd aan de originele versie. Op zijn geheel duitstalige album Stadtaffe, kreeg hij de hulp van twee drummers en het Duitse filmorkest Babelsberg. Hopenlijk zien we hem snel op een Nederlands podium.

Hier een paar grappige miniclips die Peter Fox met zijn band maakte voor MTV:

Geef een reactie

