In the beginning there was Jack…

House viert dit jaar zijn 20e verjaardag in nederland! Hier een overzicht van de 20 belangrijkste en invloedrijkste platen volgens partyorganisatie Chemistry. Een mooie lijst waar ik het overigens wel mee eens ben. Goed dat Solid sessions (Orlando Voorn) met Fomat one erin staat. Wat blijft dit toch een ijzersterk nummer. Ik had van Underworld toch voor Rez gekozen.

Bij een verjaardag hoort een kadootje. Daarom heb ik voor jullie twee unieke cd’s klaargezet van de allerbeste nederlandse house-dj ooit: Dimitri. Jarenlang heb ik ‘m gevolgd en genoten van zijn unieke dj-sets waarbij Blackout van Lil Louis mij altijd kippenvel bezorgde. Het gaat om de eerste Static tracks cd van Outland records en om de Roxy Loveball cd. (beide cd’s zijn inmiddels zeer moeilijk te verkrijgen, van de Loveball-cd zijn er slechts 1000 gemaakt).

dj Dimitri (rechts) met Eric Nouhan rond 1992.

6 reacties
  1. Ik ben het niet helemaal eens met de overzicht van de 20 belangrijkste en invloedrijkste platen. Klang der familie – 3 phase, Android – The Prodigy en House of God – DHS hadden er voor mij wel tussen mogen zitten… maar toch een leuk lijstje!

    THX voor de loveland cd!

  2. Ik mis bij nader inzien toch ook nog wel wat classics zoals: Gat Decor – Passion, Disco Sluts – Full Flyte, Der Dritte Raum – Trommelmachine, Spooky – Little Bullet.
    Ik heb erg genoten van de set van Per en Remy in de classics tent op Mysteryland.

  3. Andre zei:

    die Static Tracks doet minimaal 100 dollar. Heb hem ook in de kast staan. ik was die Roxy CD bijna vergeten! die wilde ik toen kopen, maar toch niet gedaan, want veel dubbelingen met andere Static/Spiritual CDs vond ik toen….dus blij met deze!

  4. Andre zei:

    oh ja, en die lijstjes altijd weer…..elk nummer heeft zijn herinnering natuurlijk en er staan wel wat all time house faves tussen. Was bij Wooferland, 20 jaar house. Fierce Ruling Diva draaiden. Believe. In something. Why not believe in me…. en die tracks van Dimitri met Nouhan, heb verzamelcd van, errug goed

  5. Andre zei:

    ps: kun je nog het hoesje vn Loveball sturen/plaatsen?

Geef een reactie

