one last cigarette

Voor sommigen zal het een zegen zijn, voor anderen een vloek. Ik ben heel benieuwd hoe het uitgaansleven zich aanpast aan de nieuwe wet. Ik kan mij nog steeds moeilijk een rookvrij concertbezoek of avondje dansen voorstellen (en ik ben nog wel een niet-roker, maar zeker geen anti-roker).

Er zijn veel mooie liedjes over het genot van de sigaret verschenen. Ik heb er drie voor jullie uitgezocht. Ik denk dat Serge Gainsbourg zich in zijn graf heeft omgedraaid toen in Frankrijk vorig jaar het rookverbod van kracht werd. Hij was een kettingroker die goed was voor 3 pakjes Gitanes per dag. Ook Otis Redding hield er wel van in combinatie met een kopje koffie, en de Arctic Monkeys plaatsten zelfs een foto van een rokend bandlid op de hoes van hun eerste officiële cd.

Intoxicated man van Serge Gainsbourg
Cigarettes and coffee van Otis Redding
Cigarette smoker Fiona van Arctic Monkeys

2 reacties
  1. Frank zei:

    Ik mis Rainhard Mai, met “Wass Ich noch zu sagen hätte, daurt eine sigarette”?

  2. frankkloos zei:

    Trouwens! Wat dacht je van “Blabber ’n smoke” van Captain Beefheart:

    All you ever do is blabber ’n smoke
    There’s ah big pain in your window
    ‘N all your waters turn t’ rope
    It gonna hang you all
    Dangle you all
    Dang you all
    If you don’t hurry there will be no hope
    Why don’t you quit actin’ like ah dope
    All you ever do is blabber ’n smoke
    It don’t matter where you got your start
    Which side of your head you wear your heart
    Clean up the air
    ‘N treat the animals fair
    I can’t help but think you treat love like ah joke
    Time’s runnin’ out
    ‘N all you ever do is blabber ’n smoke
    Blabber ’n smoke
    Blabber ’n smoke

Geef een reactie

